مدلسازی بهینه برنامه پاسخگویی بار زمان استفاده (TOU) و مسئله توزیع بار اقتصادی هزینه آلودگی دینامیک (DEED)

مدلسازی بهینه برنامه پاسخگویی بار زمان استفاده (TOU) و مسئله توزیع بار اقتصادی هزینه آلودگی دینامیک (DEED)

کد مقاله: KN0-1001-3906
نویسندگان:
احسان ده نوی ، حمدی عبدی،فرید محمدی-دانشگاه رازی کرمانشاه

کلیدواژه ها:

پاسخگویی بار زمان استفاده ، توزیع بار اقتصادی هزینه ، آلودگی دینامیک ، شرایط غیرخطی ، الگوریتم رانش تصادفی انبوه ذرات

چکیده:
امروزه شبکه های هو شمند (SGs) الکتریکی در حل مشکلات شبکه های الکتریکی سنتی از جمله هزینه های تولید و مصرف بالا، تلفات بالا، کنترل و ارائه سرویس محدود، ارتباط یک طرفه، قرائت حضوری کنتورهای برق، قابلیت اطمینان پایین در زمانهای اوج بار و در نتیجه خاموشی های جزئی و کلی بسیار موثر میباشند. اجرای هوشمندانه برنامه های پاسخگویی بار نقش مهمی در کاهش هزینه ها و افزایش قابلیت اطمینان شبکه ایفا میکند. در این مقاله، مدل تلفیقی برنامه پاسخگویی بار زمان استفاده (TOU) و مسئله توزیع بار اقتصادی هزینه-آلودگی دینامیک ( DEED) ارائه شده است. در مدل تلفیقی، هزینه تولید و آلودگی حداقل شده و نرخ قیمت بهینه در دوره های مختلف نیز به صورت همزمان تعیین میگردد. با در نظر گرفتن انواع شرایط غیرخطی از قبیل اثر نقطه-دریچه، نواحی ممنوعه عملکرد و ذخیره چرخان، مسئله به یک مسئله کاملا غیرخطی و پیچیده تبدیل میگردد که با ا ستفاده از الگوریتم رانش تصادفی انبوه ذرات (RDPSO) حل شده است. مدل نهایی به یک سیستم ده واحدی اعمال گردیده و نتایج فواید اجرای مدل نهایی را به اثبات میرساند.

درباره ی kahroba

profile avatar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.