خانه » بلاگ » بررسی اثرات تغییر دما و موقعیت ماژول‌های باتری خودروی هیبریدی روی ولتاژ خروجی آن‌

بررسی اثرات تغییر دما و موقعیت ماژول‌های باتری خودروی هیبریدی روی ولتاژ خروجی آن‌

بررسی اثرات تغییر دما و موقعیت ماژول‌های باتری خودروی هیبریدی روی ولتاژ خروجی آن‌

20.1001.1.23223723.2025.12.49.5.0                                                                                 KNo-1203-4905

نویسندگان: مهدی نیاجلیلی ، ماکان حیدری گردویشه

کلمات کلیدی: باتری، دما، خودروی هیبریدی، سوخت، محیط زیست

چکیده :

با افزایش آلودگی‌های زیست‌محیطی و کاهش منابع انرژی‌های تجدیدپذیر، ضرورت استفاده از انرژی‌های جایگزین افزایش یافته است. در این میان خودروها به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آلودگی‌های زیست‌محیطی، از انرژی‌های جایگزین مانند خورشیدی، برقی و غیره در تامین توان مورد نیاز خود، استفاده می‌کنند.

یکی از پرهزینه‌ترین تجهیزات موجود در این سیستم‌های جایگزین، منبع ذخیره انرژی یا همان باتری آن‌ها می‌باشد.از طرف دیگر در ایران بسیاری از این باتری‌ها به راحتی در دسترس نمایندگی‌ها قرار ندارد. لذا استفاده از روش‌های احیای باتری می‌تواند مفید باشد. در این پژوهش که روی باتری خودروی لکسوس انجام شده است، باتغییر موقعیت ماژول‌ها و خنک‌کاری بهینه روی آن‌ها، میزان احیای باتری معیوب مورد ارزیابی قرار گرفته است. برطبق مطالعات انجام شده تغییر ماژول‌های باتری و جابجا کردن آن‌ها باعث افزایش ولتاژ خروجی مجموعه باتری شده است. این درحالی است که بهبود سیستم خنک‌کاری نیز تاثیر مستقیم روی ولتاژ خروجی داشته به‌گونه‌ای که در بهترین حالت افزایش حدود 4 درصدی ولتاژ را در پی داشته است.

دانلود کامل مقاله

XML

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

پیمایش به بالا