ارائه الگوی یادگیری با فناوری هوش مصنوعی در آموزش کودکان دارای معلولیت یا اختلالات اوتیسم

ارائه الگوی یادگیری با فناوری هوش مصنوعی در آموزش کودکان دارای معلولیت یا اختلالات اوتیسم

کد مقاله: KNO-1103-4502

نویسندگان : نوشین عسکرانی،سارا غانی

کلیدواژه ها:

هوش مصنوعی ، آموزش و پرورش ، اوتیسم ، معلولیت ، الگوی یادگیری

چکیده

این پژوهش ضمن تبیین مفهوم و کاربردهای هوش مصنوعی، الگویی برای یادگیری کودکان دارای معلولیت یا اختلالات اوتیسم ارائه میدهد. از ابزار و تکنیکهای هوش مصنوعی در آموزش کودکان مبتلا به اوتیسم و شناسایی این کودکان، شناخت و اندازهگیری سطح توجه و اختلال بیش فعالی، شناخت و تشخیص تفاوتهای کودکان مبتلا به ناتوانی های یادگیری نظیر: نارسایی در خواندن یا نوشتن، اختلال در یادگیری ریاضی و زبان استفاده میشود. هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که با ارائه راه حل های مقرون به صرفه و مقیاس پذیر به برخی از این چالشها رسیدگی کند. در الگوی یادگیری ارائه شده با استفاده از هوش مصنوعی در آموزش، به منظور تشخیص و مداخله، آموزش به توانخواهان با محتوای چند رسانه ای و بر مبنای وب، تهیه محتوا و یادگیری الکترونیک شخصی سازی شده، با تجزیه و تحلیل و تفسیر دادهها، میتوان الگوها را شناسایی و شیوههای ارزشمندی را برای مراقبان، مربیان و متخصصان مراقبتهای بهداشتی ارائه نمود. این الگو میتواند منجر به تصمیم گیری بهتر و مداخلات هدفمندتر شود و در نهایت کیفیت آموزش و زندگی این کودکان و خانواده های آنها را بهبود بخشد.

دانلود کامل مقاله

XML

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیمایش به بالا