ارائه الگوی یادگیری با فناوری هوش مصنوعی در آموزش کودکان دارای معلولیت یا اختلالات اوتیسم
کد مقاله: KNO-1103-4502
نویسندگان : نوشین عسکرانی،سارا غانی
کلیدواژه ها:
هوش مصنوعی ، آموزش و پرورش ، اوتیسم ، معلولیت ، الگوی یادگیری
چکیده
این پژوهش ضمن تبیین مفهوم و کاربردهای هوش مصنوعی، الگویی برای یادگیری کودکان دارای معلولیت یا اختلالات اوتیسم ارائه میدهد. از ابزار و تکنیکهای هوش مصنوعی در آموزش کودکان مبتلا به اوتیسم و شناسایی این کودکان، شناخت و اندازهگیری سطح توجه و اختلال بیش فعالی، شناخت و تشخیص تفاوتهای کودکان مبتلا به ناتوانی های یادگیری نظیر: نارسایی در خواندن یا نوشتن، اختلال در یادگیری ریاضی و زبان استفاده میشود. هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که با ارائه راه حل های مقرون به صرفه و مقیاس پذیر به برخی از این چالشها رسیدگی کند. در الگوی یادگیری ارائه شده با استفاده از هوش مصنوعی در آموزش، به منظور تشخیص و مداخله، آموزش به توانخواهان با محتوای چند رسانه ای و بر مبنای وب، تهیه محتوا و یادگیری الکترونیک شخصی سازی شده، با تجزیه و تحلیل و تفسیر دادهها، میتوان الگوها را شناسایی و شیوههای ارزشمندی را برای مراقبان، مربیان و متخصصان مراقبتهای بهداشتی ارائه نمود. این الگو میتواند منجر به تصمیم گیری بهتر و مداخلات هدفمندتر شود و در نهایت کیفیت آموزش و زندگی این کودکان و خانواده های آنها را بهبود بخشد.