بررسی تفاوتهای سیستم فنربندی و آیرودینامیک خودروهای فرمول یک با خودروهای هیبریدی و مدلسازی یک سیستم تعلیق بهبود یافته در نرم افزار MATLAB

بررسی تفاوتهای سیستم فنربندی و آیرودینامیک خودروهای فرمول یک با خودروهای هیبریدی و مدلسازی یک سیستم تعلیق بهبود یافته در نرم افزار MATLAB

کد مقاله: KNO-1101-4303

نویسنده : علیرضا محمودی فرد

کلیدواژه ها:

آیرودینامیك، خودرو هیبریدی، سیستم تعلیق، طراحی سازه، فرمول یك، مدل آشفتگی SST

چکیده:

بارهای آیرودینامیكی تولید شده در یك بال در طراحی ساختاری آن، بسیار مهم است. هنگامی که بالهای چند عنصری با دستگاه های نوك بال انتخاب میشوند، شناسایی و کمی کردن رفتار ساختاری آنها برای جلوگیری از تغییر شكلهای نامطلوب که عملكرد آیرودینامیكی را کاهش میدهند، ضروری است. این تحقیق با استفاده از روشهای عددی (دینامیك سیالات محاسباتی و تجزیه و تحلیل اجزای محدود)، با استفاده از روشهای اعتبارسنجی جامع برای اطمینان از صحت نتایج و ارزیابی عدم قطعیت آنها، این سوالات را بررسی میکند. در مرحله اول، یك بررسی کامل از چهار پیكربندی خط پایه، با استفاده از معادلات میانگین ناویر-استوکس (انتقال تنش برشی) برای تجزیه و تحلیل و تعیین کمیت مهمترین پارامترهای آیرودینامیكی و k-SST رینولدز و مدل آشفتگی ساختاری انجام میشود؛ چندین پیكربندی ساختاری، از جمله مواد مختلف )آلیاژهای فلزی و دو کامپوزیت تقویتشده با الیاف طراحی شده ( تحلیل می شوند؛ علاوهبر این، ثابت شده ا ست که ا صل برهمنهی، یك روش عالی برای اجرای طرحهای ساختاری با کارایی بالا است؛ تاثیرات ناهمواری سطح جاده بر روی پایداری خودرو و راحتی سفر، از دیرباز مورد توجه محققان و صناین خودروسازی بوده است.بدین منظور مدلسازی ارتعاشی خودرو با استفاده از مدلهای ریاضی به منظور کاهش ارتعاشات ناخواسته خودرو در تحقیقات اخیر مورد توجه قرار گرفته است . در این مقاله تلاش گردیده است تا با مقایسه سیستم های تعلیق خودروهای مسابقه ای فرمول یك و خودروهای کم مصرف هیبریدی از نظر حرکت ارتعاش عمودی و کله زنی خودرو و …و همچنین ارائه یك شبیه سازی، نوعی سی ستم تعلیق بهبود یافته با طول عمر بالا، نشان داده شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیمایش به بالا